Obserwatorzy

czwartek, 12 marca 2015

Stolik kawowy

Okrągły stolik kawowy art deco


Stolik osadzony na pięknie giętych nogach z praktyczną półką po blatem. 
Przed pomalowaniem stolik dokładnie oczyściłam ze starych powłok (mam wtedy pewność, że nowa farba nie wejdzie w  reakcję ze starą i stolik dostanie niespodziankę w niepożądanym kolorze np. różowym). 

 
Niestety nie mam zdjęcia mebelka przed oczyszczeniem. Ale nawet po oczyszczeniu widać jak był zniszczony. Na blacie widać silne wżery, ale całe szczęście od razu miałam zamiar stolik pobielić, a do tego pozostałe na drewnie plamy w niczym nie przeszkadzały w odnowieniu stolika i przywróceniu mu nowego blasku.
Po oczyszczeniu przeciągnęłam całość ciemną bejcą i pomalowałam ciemniejszą farbą. Jak farba wyschła przeszlifowałam papierem ściernym żeby wygładzić i sprawdzić gdzie drewno chce wyjść na światło dzienne. 
Następnie pomalowałam jasną farbą ecri. Po wyschnięciu znowu papier ścierny poszedł w ruch. Tym razem przecierałam już bardziej precyzyjnie niż poprzednio. Kiedy już uzyskałam pożądane efekty przetarć i odrapań pozostał tylko lakier i oto efekt końcowy:









1 komentarz:

  1. Stolik wygląda świetnie, mógłbym dowiedzieć się gdzie był kupowany? Ja zastanawiam się nad zakupem włoskiego stolika kawowego ze strony http://italmeble.pl/ jednak nie wiem jak z jakością ich wykonania.

    OdpowiedzUsuń